NSbikes SNABB T2 2016 / PIMP MY BIKE! / TEST ROWERU

26.02
2016
NSbikes SNABB T2 2016 / PIMP MY BIKE!/ TEST ROWERU
Dystans: 54km / Przew.: 1050m / Czas: 5:37min / Vmax: 40km/h / Kalorie: 2800kcal Skala trudności: P1/P2 Ślad GPS:
-

Wróć na stronę główną


Po blisko 1,5 miesiąca testów nie mogę nazwać go inaczej niż "TRAILowiec do zdań specjalnych". Ale zaraz, zaraz, jaki TRAILowiec? Obecny trend w produkcji rowerów wskazuje iż te o skoku 130-140mm zawieszenia, to tak zwane "szlakowce". Czy mniej skoku to lepiej? Snabb'owi T2 z pewnością to nie przeszkadza, ba! Ten rower bynajmniej nie jest przeznaczony tylko do jazdy po ścieżkach on jest przeznaczony na TURBO ścieżki!

RAMA I ZAWIESZENIE / JAZDA!

O wyższości stopów aluminium nad innymi dedykowanymi do wykonania ram rowerowych dyskutować nie trzeba. NS Bikes do produkcji SNABBA zastosował AL6061-T6 oraz AL6066-T6. Zwykłemu śmiertelnikowi wiele to nie mówi, dla nas najważniejsze jest to iż konstrukcja nie dość, że ładna i wytrzymała, jest również lekka - cały rower waży 13.6kg (bez pedałów). Chwilę po premierze SNABB?a pojawiły się opinie iż konstrukcja SNABB'a jest klonem Canyona STRIVE. Cóż, pewne podobieństwa są dostrzegalne jednak mam wrażenie, że jeśli nie ma się do czego przyczepić to można do tego?

Testowany rower poskładany był na ramie w rozmiarze M, przy moich 177cm wzrostu SNABB T2 dopasowany był idealnie. Dość wyczuwalna jest krótsza "baza kół" i ciut krótszy "zasięg", krótsza w stosunku do ram innych producentów w rozmiarze M. Dzięki temu zabiegowi rower jest bardzo zwrotny - taki mały, ale wariat ;) Dla świętego spokoju dodam iż kąt główki ramy 67,5st oraz rury podsiodłowej 75*st, czyli całkiem nowocześnie i agresywnie.










AMORTYZACJA / SKOKI

Na pokładzie SNABBa T2 zamontowano mocny zestaw od RockShox, z przodu wylądował 150mm Revelation, a z tyłu Monarch R 200x57mm ze skokiem dokładnie 142mm. Co ciekawe, w modelu na 2016 rok zamontowano lepszy widelec rezygnując z regulowanej sztycy. Według mnie to zmiana na plus, dzięki temu kupując środkowy model w kolekcji (T2), zyskujemy świetną bazę do ewentualnej, dalszej rozbudowy.

Przed rozpoczęciem testów lekko obawiałem się mniejszego skoku, mniejszego niż w typowych rowerach enduro. Niepotrzebnie, w krakowskim laboratorium kolarskim Zakrzówkiem zwanym, udowodniłem sobie iż w przypadku SNABB'a mniejszy skok nie równa się mniejszej satysfakcji z jazdy.

To co do tej pory robiłem na rowerach o skoku 180 lub 160mm, dla TRAILowca ze stajni NS nie miało większego znaczenia, jazda po skałach okazała się być równie płynna i równie przyjemna jak na rowerze z większym skokiem.








KOMPONENTY / NAPĘD

SNABB T2 złożony w całości na komponentach giganta SRAM poczynając od amortyzacji (RockShox), przez hamulce (AVID) do bardzo przyzwoitego napędu SRAM GX - korba SRAM GX 1000 32T, przerzutka SRAM GX T2.1, manetka SRAM X5, kaseta SRAM PG-1020 11- 42T.

Pewnym zaskoczeniem było dla mnie zamontowanie napędu 1×10, co może być w jakimś stopniu ograniczeniem w trakcie górskiej jazdy - przez wzgląd na małą ilość przełożeń. Z drugiej jednak strony w trakcie testów nie czułem by ich brakowało. A to dla mnie ciekawe, ponieważ jako zwolennik napędu 2×10 uważałem, że samo 1×11 nie jest aż tak wydajne. Jest, może nie tak bardzo jak 2×10, ale jest - mój błąd, poza tym kokpit z jedną manetką jest tak sexowny - fuck yeah!










KOŁA / JAZDA W DÓŁ

27,5? to ostatnio magiczna liczba w świecie MTB. NS Bikes nie pozostało z tyłu światowej czołówki producentów rowerów. Fakt, ów standard wielkości kół (650b) został zastosowany w SNABBie już w zeszłym roku. Podobno rozmiar 26' umiera, cóż to chwyt marketingowy, z którym się nie zgodzę, jednakże większe koło "robi robotę" i co do tego nie mam już żadnych wątpliwości. Większe koło lepiej pokonuje przeszkody nie czyniąc roweru "spóźnionym", w tej kwestii fizyki nie przeskoczysz.

SNABB w wersji T2 pomyka na obręczach Jalco DD28, 650B, 32h, oraz na oponach znanego dobrze w naszym kraju Schwalbe. Co ciekawe na komplet opon składa się Racing Ralph 2.25 tył, oraz Nobby Nic 2.25 przód, a co w tym ciekawego? Cóż, nie często zdarza się by producent montował w rowerze inną oponę prowadzącą oraz inną napędzającą. Jednak ów zabieg sprawia iż na SNABBie jeździ się świetnie zarówno w górę jak i w dół. Tak, uniwersalność to podstawowa zaleta tego roweru, w żadnym stopniu nie przeszkadzało mi pokonanie 20km asfaltami do górskiej miejscówki, w której wyżywałem się na zjazdach.








HAMOWANIE / BEZPIECZEŃSTWO

SRAM DB3 lub może bardziej Avid DB3? Zwał jak zwał, to co dla nas ważne to fakt iż NS decydując się na zastosowanie tej grupy i tego modelu hamulców poszedł w dobrą stronę. W DB3 znajdują się dwa tłoczki, poprawiono siłę hamowania oraz zamontowano regulację wychylenia klamki (to już w zasadzie standard). Hample przyznać trzeba sprawdzają się bardzo dobrze i z pewnością stwarzają poczucie bezpiecznej jazdy. SRAMowskie tarcze 180mm na przód oraz 160mm na tył, początkowo wydawały się zbyt małe jednak do roweru o masie 14kg (z pedałami), ale stwierdzam, że nie trzeba większych. Niestety 1,5 miesiąca testów to niewiele by móc napisać coś więcej o niezawodności hamulców.






PODSUMOWANIE

To ciekawe, że lekki rower TRAILowy jest również lekkim rowerem Enduro. Co więcej, nie trzeba dysponować wielkim skokiem amortyzacji by móc bawić się na nim w najlepsze. Snabb T2 to najlepszy wybór dla osób lubiących ostrzejszą jazdę, a dodatkowo jest to również idealna baza do dalszej rozbudowy.

Ciekawy jest również jego wygląd, czyli design ;) który w pewnym stopniu przypomina mi "spimpowane" motocykle z Orange County Choppers - rower nie musi być nudny! I raczej nie powinien, wszelkie złote elementy wykończenia na tle matowej czerni wyglądają jak dla mnie świetnie, ale tutaj wiadomo degustibus.

Jeśli mam być szczery, było mi żal oddawać ten rower po testach, co mam wrażenie jest najlepszym podsumowaniem testu. To była świetna zabawa, a na dłuższą metę świetna przygoda.





Wróć na stronę główną

All www & foto copyrights 2004-2016 by WZ